- mateřské centrum
- mateřská škola
- základní škola (1. a 2. stupeň)
- školní družina a školní klub
To vše fungující na následujících principech:
- partnerství a respektování ve vztazích (viz Respektovat a být respektován.)
- individuální přístup k dítěti (Montessori práce s didaktickými materiály, širší nabídka činností, několik úrovní náročnosti zpracování, respektování vlastního tempa, různých cest k řešení, potřeb dítěte…)
- rozvoj zodpovědnosti a samostatnosti dítěte – plánování učiva, přijímání přirozených a logických důsledků za své jednání, posilování vnitřní motivace (podnětné prostředí, výběr smysluplné činnosti)
- učení v souvislostech (projektové vyučování), hledání různých přístupů k problému a nazírání problémů z různých úhlů, aktivizující metody výuky (např. Kritické myšlení – samostatné vyhledávání, třídění a kritické vyhodnocování informací, spolupráce, skupinová práce)
- častá příležitost k otevřené komunikaci (počínaje komunitním kruhem a konče schránkou důvěry)
- bezpečné prostředí bez zkoušení, soutěžení, srovnávání, známkování – místo toho průběžná individuální diagnostika při práci a prezentacích, sebehodnocení (ústní i písemné), portfolia, popisná zpětná vazba, slovní hodnocení
- škola jako komunitní centrum – přístup rodičů do výuky, spolupráce na mimoškolních akcích
- soulad mezi rodinou a školou
- ohleduplné chování k životnímu prostředí (třídění odpadu, sběrné místo pro drobný elektroodpad).